1 Mart 2012 Perşembe

Browni Kurabiye

Bu aralar akşamları kek kurabiye işlerine sarmış durumdayım.Yapımı kolay tadıda güzel olan tarifleri yapmayı seviyorum.Dün akşamda iş yerine getirmek için Browni Kurabiyelerden yaptım.Arkadaşlar çok beğendiler, sizinde denemenizi öneririm.Çay yada nescafe ile atıştırmalık olarak oldukça ideal.


Browni Kurabiye ( ~ 42 tane çıkıyor )
1 paket margarin (250gr ) oda sıcaklığında
1 çay bardağı sıvı yağ
2 adet yumurta
2 kahve fincanı  toz şeker
50 gr kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Alabildiği kadar un (kulak memesi kıvamında olacak)

Şerbeti için
1 su bardağı süt
1 su bardağı şeker

Yumurta ve şeker mikser ile iyice çırpılır ardından margarin, sıvıyağ, kakao vanilya ilave edilip tekrar çırptıktan sonra kabartma tozu ve un eklenip ele yapışmayacak ama çokta sert olmayacak kıvama gelene kadar yoğrulur.170 dereceye ayarlanmış fırında 15-20 dakika kadar pişirilir.
Fırında kurabiyeler pişerken çukur bir kasede süt ve şeker karıştırılarak eritilir.Yanlız asla ocakta kaynatılmayacak.Kurabiyeler fırından çıkar çıkmaz şerbete batırıp çıkarıp bi tabağa alın.Her kurabiye için 3 saniye şerbette tutmak yeterli oluyor.Kalanıda kurabiyelerin üzerine dökebilirsiniz.Zaten çok az bir miktar artıyor, ben kalanı kaşıkla kurabiyelerin çatlayan kısımlarından ekledim, iyice içine çeksin diye.Üzerine fındık, fıstık, hindistan ceviz evde varsa olanlarla süsleyip servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun :)

5 yorum:

  1. Browni sever biri olarak buna bayıldım:)
    En kısa zamanda bende deneyeceğim, mükemmel gözüküyorlar.

    YanıtlaSil
  2. OFFF ne harika görünüyorlar öyle :)

    YanıtlaSil
  3. tarifini verdiğim herkes denediğinde harika oldu diye geri dönüş yapıyorlar :) yaptığınızda siz de çok beğeneceksiniz eminim.

    YanıtlaSil
  4. canım merhaba

    ben bu tarifi az önce yaptım galiba bir noktayı yanlış anladım kahve fincanı derken ben turk kahvesi olarak algıladım onu ve kurabiyelerim şekersiz oldu:)nescafe olarak düşünmemiştim:)
    birde fırından yumusak bir kıvamda cıkıyor değil mi çünkü 170 derecede 15 20 dk pişirince öyle oldu birazcık daha durudrdum gerci ama yine de yumuşaktı hafifce :)

    YanıtlaSil
  5. Pofiş, cnm kurabiyede ki şeker miktarı normal türk kahvesi fincanı ile doğru anlamışsın.Zaten kurabiye hamuru öyle tatlı olmuyor.Ama sütlü şerbet epey bi tatlı oluyor.Kurabiyleri batırıp çıkardığın için kurabiyeler o şekilde tadını alıyor ;)

    Ayrıca fırından çıkarken biraz yumuşak kalabilir.

    YanıtlaSil